In peregrinarile mele ca agent de vanzari am dat peste un proprietar de firma care declara cu o mandrie putin mascata, in timp ce mangaia duios un gigantic Chow-Chow: „Oamenii mei stiu sa faca frig!”
E ceva sublim in afirmatia asta, de aceea mi-a revenit automat in minte cand am dat de magazinul online Bilancia.ro; ce-i drept, specializarea lor e in echipamente Horeca, dar ce mi-a atras atentia a fost categoria de vitrine frigorifice, cele care adapostesc produsele la care ne uitam cu pofta, dupa care ne uitam in portofel, sfarsind prin a merge mai departe si a injumatati intentiile de cumparare pe care vitrina si componentele ei ni le declansase. Daca n-ati experimentat personal asta niciodata, sigur ati vazut-o aievea.
Categoria de produse care mi-a starnit cel mai mult imaginatia se numeste „Insule frigorifice„; nu stiu de ce, dar ma trimite cu gandul catre un viitor suficient de indepartat, sper, in care incalzirea globala a ajuns atat de puternica, incat omenirea se refugiaza in astfel de oaze de frig, pentru a se feri de razele ucigatoare ale astrului. Gibson, Stephenson, Asimov, Huxley mi se invalmasesc in cap, conturand o drama distopica care ii poarta pe protagonisti pe toate insulele frigorifice de pe Pamant. Personajul principal e un savant naiv, al carui vis este de a construi costume frigorifice care sa le permita semenilor lui sa iasa nevatamati din insulele care ii protejau si se vede prins intre o retea de teroristi care vrea distrugerea tuturor insulelor frigorifice de pe Terra si o inteligenta artificiala care regleaza frigul din interiorul lor pentru a tine impulsurile distructive, dar si creative ale oamenilor in hibernare.
Hai ca am deraiat prea mult pe taramul imaginatiei, asa ca o sa va las cu replicile haioase ale lui Arnold Alois Schwarzenneger in rolul lui MR. FREEZE!