Incet, incet, actorii care au cladit faima Hollywood-ului ne parasesc. Anul acesta, la premiile Bafta, omagierea celor care au plecat dintre noi a debutat si s-a sfarsit cu doi dintre acesti titani: Charlton Heston si Paul Newman.
Altii, in care inca mai palpaie scanteia harului, isi pregatesc epitaful, asa cum am aratat intr-un alt articol. Si de ce n-ar face-o? Il avem si noi pe Ienachita Vacarescu sau pe Neagoe Basarab cu invataturile sale catre fiul Teodosie.
Gran Torino este testamentul lui Clint Eastwood. Un tip dur, singuratic si apasat de trecut are o ultima zvacnire de umanitatea legand o prietenie stransa cu doi copii de emigranti, vecini ai sai.
Nimic din imaginea standard a lui Eastwood nu lipseste: ariditatea, vorba putina, miscarile domoale, dar sigure, intoleranta fata de slabiciune. Dirty Harry – Bunul – Necrutatorul a tinut inca o data sa ne reaminteasca prototipul de masculinitate pe care l-a impus pe ecran.
Regia, scenariul, interpretarile secundare sunt precise, dar nespectaculoase si sablonarde, ca sa nu abata atentia de la operatiune de imprimare in memorie a artistului. Cam narcisist, dar ce-i al lui, e al lui.
E mare.
Salut, Iulian! Un link exchange? Eu te-am adaugat deja. Astept un semn:D
imi place recenzia…un esential despre….
in general, sinteticul e apanajul inteligentei
Multumesc, cred :).
Foarte misto punctul de vedere apropo de testamentul lui Clint Eastwood, Gran Torino. Eu una am considerat filmul un cantec de lebada reusit, intr-adevar filmul neiesind in evidenta la nivel de scenariu, regie, joc actoricesc. Dar in orice caz, un Dirty Harry ursuz, iesit la pensie si narcisistul Clint Eastwood aratandu-ne ca el chiar stie sa faca filme neexpirate si atunci cand se apropie cu pasi vertiginosi termenul de valabilitate.